Van begin tot en met de eerste week

18 april 2015 - North Sydney, Australië

Donderdag 16 april 2015 14:09

Terwijl jullie nu waarschijnlijk lekker liggen te slapen, lig ik hier op het strand de zon te aanbidden met een tempratuur van maar liefst 31 c.

Laat ik maar beginnen met hoe mijn heenreis richting Australië is verlopen.

Maandag 13 april was het dan eindelijk zo ver, mijn reis naar Australië ging beginnen! Zenuwen? Nee, eigenlijk niet, ik was er klaar voor(tenminste, dat dacht ik). Dus, dan maar eens richting schiphol! Om 9 uur zaten we in de auto en met we bedoel ik mijn moeder, broertje en broer! Aangekomen op schiphol werden nog even de laatste dingen voor de reis besproken en dan inchecken! Hierna had ik nog even de tijd om koffie te drinken met m'n lieve familie... Daar ging ik dan, alleen, mijn grote avontuur ging beginnen. Afscheid nemen valt niet mee op zo'n moment!

Bij de gate ontmoette ik m'n mede reismaatjes, super leuk!

Toen hebben we met z'n alle een bijna 12 uur durende vlucht gehad richting Bangkok, daarna een uurtje rondgezwerft op het vliegveld daar en door naar Taipei, 3:45 uur vliegen, iedereen was gesloopt! Maar het is voor een goed doel.

In Taipei hadden we 10 uur de tijd om rond te zwerven of in het hotel te slapen. Samen met 4 reisgenootjes hebben we het plaatselijke vreselijke achterstands stadje Taoyuan doorgelopen. Maar jezus wat een trieste bende. En een hele andere cultuur natuurlijk, die mij totaaaaal niet aanspreekt, gadver wat een hoop engerds lopen daar rond..

Terug op het vliegveld, iedereen was kapot moe, met die tijdsverschillen! En maar weer wachten wachten wachten op dat vliegtuig...
Eindelijk zaten we, weer na een vertraging, in de LAAAAANGE wachtrij om op te stijgen.

In het vliegtuig hadden we allemaal zo'n honger, want de afgelopen dag of dagen ik weet het zelf niet eens meer, hebben we alleen maar chinees voedsel gehad gadverdakkie(dat krijg je ervan als je met China Airlines vliegt). Zelfs een of andere pasta als ontbijt
Van de vermoeidheid en honger voelde ik me wel even super klote, waar ben ik mee begonnen?!
En toen was het zo ver, Sydney was in zicht, alle ellende even vergeten! Na een reis van zo'n 36 uur zonder slaap waren we er!!!!!

Met mijn maarliefst 17 kilogram zware backpack en 6 kilogram wegende handbagage liep ik naar buiten. En dat gevoel, sja hoe zal ik het omschrijven? Liefde op het eerste gezicht! Wat een mega mooie stad, en de mensen zijn zo aardig allemaal!

We werden super enthousiast ontvangen en zijn toen even een fotootje gaan maken bij the Opera House, awesome! In het hostel aangekomen even 2 uurtjes bijslapen en daarna lekker gebbq't! Daarna besloten met de groep even een barretje in te stappen. Wat een saaie bende.. Totdat we besloten naar buiten te gaan en een of ander spel aan het doen waren, de Australiërs vonden het ook tof en kwamen mee doen, lachen gieren brullen natuurlijk! Drankjes doen met de politie kan gewoon, over een straat rennen met rood stoplicht, met flessen drank het strand overrennen? Jahoor, ze doen lekker mee! We hebben ontzettend veel lol gehad en veel gepraat!

Ze konden het niet geloven dat ik geen drank had gedronken de hele avond, want wtf je komt uit europa, die zijn altijd dronken! En ik leek wel uit Engeland te komen met mijn accent, maar toen kwamen ze tot de conclusie dat dat niet kon, want die zijn niet zo chill

Na een heerlijk nachtje eindelijk te hebben geslapen brak de dag van vandaag aan, het is nu dus donderdag  16 april. Na een heerlijk ontbijt te hebben gehad ben ik met een deel van de groep, de andere hadden een heerlijke kater, een wandeling gaan maken in de prachtige omgeving hier,  super leuk. The long reef walk! Een uurtje geleden heb ik met 3 andere meiden besloten lekker naar het strand te gaan, de rest slaapt alweer! En geloof me, hier naast me ligt er ook alweer een te knorren hoor
Straks ga ik lekker koken met de liefhebbers en voor nu geniet ik van de zon

17 april 2015
Het is nu 8:21 en ik zit op de ferry naar Sydney! Hoe ik me voel? Mwa, kan beter.. Toch wel even de realisatie dat ik hier helemaal alleen ben.. Ik sprak met een reisgenootje die zich ook niet helemaal chill voelde. We hebben samen gepraat en besloten voorlopig samen verder te reizen.
We willen volgende week naar Brisbane, heerlijk naar de zon!! Daar gaan Wwoofen, wat dat is? Vrijwillig werken in ruil voor kost en inwoning :)
Maar ik blijf erbij, de mensen zijn hier geweldig, iedereen komt bij je om een gezellig praatje te maken, de mensen hier in Oz zijn heel geinteresseerd in jou en je reis.

Ik zit dus op de ferry onderweg naar Sydney stad, m'n rekening openen, even mijn briefgeld euro's omwisselen voor dollars en een simkaartje halen :) ik houd jullie op de hoogte!

Inmiddels is het avond, bijna 11 uur. De dag was super leuk! Veel gezien van Sydney! Inmiddels hebben we besloten eerst nog een paar dagen in Sydney door te brengen om vervolgens naar het noorden te trekken. Daarna splitsen onze wegen denk ik.. Maar dat zien we dan wel weer!
Morgen om 6 uur op, want ik ga naar de blue mountains!

18 april 2015
Vandaag was het dan zover, de blue mountains! God wat vroeg, maar man o man, het was het waard! Het was prachtig! Met een echt hippiebusje werden wij de blue mountains ingereden, de hele ochtend en middag gewandeld en gekeken en foto's gemaakt! Daarna ben ik nog naar een dierentuin geweest met kangaroos and koalas, amazing! Zelf de beestjes aan kunnen raken!
Daarna lekker terug naar het hostel en een broodje gegeten.

Nu ben ik hem lekker het chillen in het hostel, met een Latte Macchiato