19+20 april

20 april 2015 - North Sydney, Australië

Zondag 19 april 2015

Vandaag kon ik lekker uitslapen, om een uurtje of half 10 hadden we pas ontbijt, en om 10 uur gingen we met de groep een wandeling maken. Nou in de bus maar weer, opweg voor onze wandeling bij north head walk.
Super leuk, maar ijskoud! Ja, ijskoud ja, het was gisteren erg koud, sterke wind, maar de zon scheen tenminste.

Midden door de bush bush, met kans op giftige beesten, nou lekker dan! Tot nu toe leef ik nog, dus zal wel niks opgelopen hebben in die bossies. Vanaf een punt zouden we dolfijnen kunnen zien, blijkbaar hadden die beestjes er geen zin in, want ik heb er helaas geen één gespot. Maar desondanks was het uitzicht fenomenaal! Toen we beneden waren hebben we met z'n alle nog even lekker op het strand gelegen, en zijn vervolgens even door Manly gelopen, leuk stadje btw. Toen zijn we met de bus teruggegaan naar het hostel om nog even lekker te douchen en te chillen om vervolgens weer terug te gaan naar Manly om daar een hapje te eten en naar de Reggae café te gaan.
Mijn eerste echte sushi werd een feit, heb het een keer gehad met vis maar dat was zo ranzig en niet vers, dus toe gisteren heb ik het opnieuw geprobeerd met avocado... Lekker joh, pfoee!!! 18 stukjes sushi verder liepen we(dat dachten we tenminste) the reggae bar in. Zo hey, dat was gezellig, stel oude mensen(lees: +-45-65) gingen live zingen, super leuke oude liedjes! Halverwege kwamen we erachter dat dit The Old Manly Boatshed was. Ik ben gebleven met de helft van de groep. Aan het einde van de avond ben ik door een australiër van m'n kruk getrokken om maar mee te dansen, nou oké dan, let's do it!
Aan het einde van de avond moesten we onze laatste bus naar het hostel pakken. Nee jongens, niet nu al lachen.... Daar reed 'ie dan, voor onze neus weg KUT!!!!
Besloten een taxi te nemen, 30 dollar maybe more. Ik voelde het meteen, deze vent gaat ons een oor aannaaien. Na een streng woordje met de chauffeur gesproken te hebben, besloot ik uit te stappen. Gezien de rest het niet begreep stapten ze ook gezellig mee. 10 dollar lichter en 2 km verder lag ik lekker in m'n bed.

Maandag 20 april 2015

6:45 heerlijk wakker worden... Met de tikkende regen......
Vandaag was de dag dat ik zou gaan surfen. Het stormde, was zeike nat met 100% neerslag en ijskoud! Toch zou het surfen door gaan, ok, bijzonder. Dus zo stond ik te wachten met een groepie mensen. Nou sorry jongens, maar het gaat toch niet door, de bus heeft pecht..
YES! Dat scheelt weer 75 dollar en een half verzopen verwaaide ik! Awesome, wel jammer van de tijd.
En toen? Tas opruimen, en wat tourtjes en hostels geboekt voor op m'n pad. Daarna besloten Esmee en ik gezellig naar Sydney te gaan. Het was nat, maar suuuuuper gezellig! We hebben ons ontzettend vermaakt. Heb ook maar even een lekker wind en waterdicht jasje gekocht, gezien ik hier niet op had gerekend...
Door naar de ferry, jezus christus, ik heb doodsangsten moeten doorstaan op die boot, het waaide keihard, en de golven waren ongelovelijk hoog! Wat was ik blij toen we eindelijk aanmeerden!
Toen gezellig eten kopen bij de "goedkope" aldi en lekker wachten bij de bus.

"Excuse me, do you know or this is the right bus to ... Beach?"
Uhm.. No, sorry, I really don't know..
"Haha I see, you're from England!!!"

Vervolgens in het hostel spreek ik een aardige oude dame, "you have an English accent, are you from England?"

Australia, it is now clear that you think I am from england because of my accent

Lekkere zelfgemaakte wraps gemaakt  en toen m'n tas wezen inpakken.
Vervolgens lekker sexy met m'n slipjes over de gang gerent om mezelf ook maar eens aan een handwasje te wagen, ik denk dat ik talent heb voor handwassen.
Nu drink ik een "heerlijk" kopje koffie uit een oud waterflesje.

Nu zonder gekheid, ik geniet!!!

Morgen ga ik nog een nachtje naar een hostel midden in het centrum van Sydney. Daarna vertrek ik naar een plaats zonder kippenvel.