8 mei 2015, de bevrijding

10 mei 2015 - Lawnton, Australië

8 mei 2015

Het is 6:15 als de wekker gaat.. Mpff nog steeds hoofdpijn. Ik voel me mega vies ookal ben ik gedouched. Naja, hoe kan je ook schoon worden van bruin water...?
2 paracetamollen en een snel ontbijtje later is het alweer 7 uur, hup beginnen! Verdomme wat is het koud zeg, sja dat heb je hier, 's ochtends en 's nachts erg koud, en vanaf 10 am super warm!
Daar gaan we weer, richting de hekken.
"My dream is to finish this fences before 10 am"
5 minuten later wordt meneer gebelt en is hij tot half 11 aan de telefoon. En wij maar werken!
Verdomme, die vent spoort echt niet! Om 1 pm gaan we naar huis, nou misschien houdt hij zich eindelijk aan normale tijden! Even snel lunchen en wij moesten alweer door verdomme! Hij ging naar het vliegveld want hij ging het weekend naar Goldcoast! Mooi, zijn we van die lul af!
Om 3 pm was het voor Esmée en mij beide ondragelijk. In de volle zon werken, verbrandde gezichten, ontzettende hoofdpijn.. Ik dacht dat ik elk moment kon neervallen, het ging echt niet meer, dit mannenwerk in de volle zon. Esmée zag het ook niet meer zitten, we willen nu weg!

3:30 pm ons ticket is geboekt voor vannacht 1:45 am. 80 dollar per persoon lichter, dat wel, maar we hebben het ervoor over!
Gelukkig wilde Victor(wwoofer die wel betaald kreeg voor z'n werk) ons naar Roma brengen, daar vertrok de Greyhound die nacht richting Brisbane. We zaten zo afgelegen dat het ook 2 uur rijden was met de auto om daar de komen.
Fingers crossed dat de auto niet vast komt te zitten in het zand hier!

Aangekomen in Roma was het zo'n 7:30 pm, we hebben bij de mc donalds een hapje gedaan en koffie natuurlijk. Vervolgens moest Victor weer terug rijden naar de ranch, tot 11 pm konsen we bij de mc donalds blijven zitten gelukkig!
8:30 pm, Victor?! Hey girls!
Hij had een slaapplek geregeld voor zichzelf en ons tot 1:45!
Nou, wat werden we daar hartelijk onsvangen, door een ontzettend lieve vrouw! Niets ontbrak ons, we konden douchen, hadden schone bedden en een lekker snackje! Ze vond het ook belachelijk dat backpackers zo gebruikt worden, die moeten ook gewoon betaald worden! Na een heerlijke avond was het al snel 1:45 am god wat waren we blij toen we in die bus richting Brisbane zaten! Kon wel janken van blijdschap! 9:15 am waren we in Brisbane, wat een heerlijk gevoel, geen oog dichtgedaan, maar totaal niet moe! Wat een blijdschap!